» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
گزارش کارآموزی تاسیسات حسین کوهستانیان 1395/12/13 دسته بندی : گزارش کارآموزی و کارورزی 0

دانلود گزارش کارآموزی تاسیسات

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 45

 

 

 

 

 

دانلود گزارش کارآموزی تاسیسات

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 45

 

 

 

 

 

مقدمه:

لوله كشي آب سرد، گرم ، برگشتي ، فاضلاب جزء اولين اقدامات اين رشته است مي توان گفت اين قبيل كارها الفباي تاسيسات هستند.

انسان از بدو تولد نياز زياد و وافري به اين رشته داشته و دارد و خواهد داشت انسانهاي گذشته براي استحمام و دستشويي و شست و شوي نياز به آب داشتند و چون از چشمه ها دور بودند بايد مسافت زيادي را طي مي كردند تا به آب برسند و در آنجا با اهالي مجاور آب به دعوي و تعدي مي پرداختند تا اينكه كم كم و به مرور زمان به فكر لوله كشي آب مصرفي افتادند و بعد اين رشته را با نيازهاي خودشان سنجيدند و دامنه آن را گسترده تر كردند تا اينكه امروز به اينجا رسيده است و از لوله كشي آن روزي به جوشكاري ، لوله كشي  گاز ، فاضلاب ، نقشه هاي اساسي ، برق كشي ، آب گرم كن و …رسيده است.

 

فهرست موضوعات پروژه:

1-مقدمه

2-تاسيسات حرارت مركزي

3-گردش آب در تاسيسات حرارت مركزي

4-سيستم حرارت مركزي با جريان سريع

5-موتورخانه

6-كنترلهاي تاسيسات

7-بويلرها

8-سيستمهاي آب داغ

9-انواع سوختهاي مورد مصرف در مشعلها

10-ساختمان مشعل

11-مشعل گازي

12-مشعل گازوئيلي

13-الكترو پمپ گردش آب

14-انواع و كار آكوستات

15-وسايل كنترل مشعل و پمپ گردش آب

16-منبع انبساط باز

17-منبع انبساط بسته

18-منبع دوجداره

19-تعريف انواع رادياتور از نظر جنس و كاركرد آنها

20-رادياتورهاي فولادي

21-هواگيري رادياتور

22-انواع ترموستات ها

23-تاسيسات حرارت مركزي سيستم بخار

24-ديگ بخار

25-منبع تغذيه ديگ بخار

26-منبع كوئلي بخار

27-مبدل حرارتي

 

تاسيسات حرارت مركزي:

حرارت مركزي با آبگرم:

      تاسيسات حرارت مركزي آبگرم عبارتند از مجموع وسايل و تجهيزاتي است كه مقدار گرماي لازم (برحسب كالري) را در مكان معيني از ساختمان توليد و آنرا با واسطه آب از طريق لوله كشي و رادياتور به اطاقهاي مختلف ساختمان منتقل و توزيع مي نمايد. آبگرم ، ناقل حرارت كه گرماي خود را در نتيجه تبادل از دست داده از طريق لوله هاي برگشت به مركز توليد حرارت(موتورخانه) بازگشته مدارخود را مجددا به ترتيب فوق مي پيمايد. بنا به تعريف اجمالي فوق معلوم  مي شود كه دستگاههاي مورد استفاده تاسيسات حرارت مركزي بطور كامل شامل ديگ ، منبع دوجداره ، منبع انبساط(باز و بسته ) مشعل ، لوله كشي هايرفت و برگشت و رادياتور ها و وسيله يا عاملي است كه آب را در مدار به جريان مي اندازد. پس از آشنايي با تعريف حرارت مركزي  با آبگرم به توضيحي در مورد هر يك از دستگاههاي حرارت مركزي مي پردازيم . و با دستگاه و نحوه عملكرد دستگاه آشنا مي شويم.

(گردش آب در تاسيسات حرارت مركزي)

      در تاسيسات حرارت مركزي براي گردش آب از دو خاصيت توموسفيون(سيفون حرارتي)يا جريان طبيعي و سيستم حرارت مركزي با جريان سريع استفاده ميشود . كه كاربرد هر كدام از اينها بستگي به وسعت تاسيسات  و زير بناي ساختمان دارد و زير درباره هر دو مورد بطور كامل توضيحاتي داده ميشود (تاسيسات حرارت مركزي با گردش ترموسيفون يا جريان طبيعي ) در ساده ترين تاسيسات حرارت مركزي براي گردش آب از خاصيت ترموسيفون يا جريان طبيعي كه در اثر اختلاف وزن حجم مساوي از سيال گرم و سرد به وجود مي آيد استفاده شده است . بطور مثال هرگاه دو ظرف شيشه اي پر از آب را به وسيله دو لوله به هم مربوط نمايند و در ته ظرف پايين اندكي ماده رنگي (مثلا" پرمنگنات دوپتاسيم) داخل كرده و آنرا روي صفحه داغ اجاق برقي حرارت دهنده بين دو ظرف جريان آب برقرار ميشود به اين ترتيب كه آبگرم و رنگين قسمت پايين ظرف تحتاني از راه لوله سمت راست بالا در سطح فوقاني آب  محتوي ظرف بالا به صورت لايه رنگين جمع ميشود . آب سرد ظرف فوقاني از لوله سمت چپ به داخل ظرف پايين سرازير مي گردد. عامل اين تحرك (جريان ) گرم شدن و انبساط آب موجود در قسمت پايين ظرف تحتاني است كه موجب كاهش وزن مخصوص آن مي گردد. در اين باره بايد ياد آوري شود كه آب در چهار درجه كمترين حجم را دارد هرگاه درجه حرارت آب اين حد تجاوز نمايند به حجم آن افزوده و از وزن مخصوص آن كاسته ميشود.


خرید و دانلود | 2,300 تومان
نوع فایل :ZIP
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط